Obudowa Tunelowa Typ III

Obudowa Tunelowa Typ III


Obudowa tunelowa typ III (podręczniki norweskie) — tunel metodą podstropową

Norwegia, kraj o najdłuższym tunelu drogowym na świecie, opracowała własną normę dotyczącą hydroizolacji, dostosowaną do trudnych warunków atmosferycznych.

W przypadku tuneli, gdzie występuje kapanie wody, norweski Zarząd Dróg zaleca membranę typu III, czyli wzmocnioną membranę zapewniającą wytrzymałość i stabilność.

System składa się z membrany hydroizolacyjnej montowanej na siatce kotwiącej o rozstawie około 50 cm do skały pokrytej betonem natryskiwanym. Od wewnątrz, od strony ruchu drogowego, membranę pokrywa się elementami betonowymi lub betonem natryskiwanym.

W przypadku zastosowań z użyciem betonu natryskiwanego firma Protan zaleca membranę laminowaną geowłókniną (matą polipropylenową), która zwiększa przyczepność. Zastosowanie produktu minimalizuje straty związane z odpadaniem / odpryskiwaniem betonu oraz obniża koszty.

Opis systemu:

  1. Siatka kotwiąca
  2. Wewnętrzny beton natryskiwany
  3. Protan InfraPlan P15R/RX
  4. Skała/beton natryskiwany

Do wykonania obudowy tunelu typ III firma Protan zaleca membranę InfraPlan P15R lub P15RX.

Kontakt

Sacha de Bilderling - Sales Director Underground Construction

Sacha de Bilderling

Sales Director Underground Construction
Pål Fossum - Sales Director - Tunnel & Mining

Pål Fossum

Sales Director - Tunnel & Mining
Arndt Hedtkamp - Sales Manager - Central Europe

Arndt Hedtkamp

Sales Manager - Central Europe
Hanna Lindland - Sales Manager UGS Nordic

Hanna Lindland

Sales Manager UGS Nordic
Ricardo Ortiz - Sales Manager Spain, Portugal and South America

Ricardo Ortiz

Sales Manager Spain, Portugal and South America