Protan_Tunnel_Anchor_HiRes_Clean.png

Obudowa tunelowa typ III (podręczniki norweskie) — tunel metodą podstropową

Norwegia, kraj o najdłuższym tunelu drogowym na świecie, opracowała własną normę dotyczącą hydroizolacji, dostosowaną do trudnych warunków atmosferycznych.

W przypadku tuneli, gdzie występuje kapanie wody, norweski Zarząd Dróg zaleca membranę typu III, czyli wzmocnioną membranę zapewniającą wytrzymałość i stabilność.

arrow_downward

System składa się z membrany hydroizolacyjnej montowanej na siatce kotwiącej o rozstawie około 50 cm do skały pokrytej betonem natryskiwanym. Od wewnątrz, od strony ruchu drogowego, membranę pokrywa się elementami betonowymi lub betonem natryskiwanym.

W przypadku zastosowań z użyciem betonu natryskiwanego firma Protan zaleca membranę laminowaną geowłókniną (matą polipropylenową), która zwiększa przyczepność. Zastosowanie produktu minimalizuje straty związane z odpadaniem / odpryskiwaniem betonu oraz obniża koszty.

 

Opis systemu:

  1. Siatka kotwiąca
  2. Wewnętrzny beton natryskiwany
  3. Protan InfraPlan P15R/RX
  4. Skała/beton natryskiwany

Do wykonania obudowy tunelu typ III firma Protan zaleca membranę InfraPlan P15R lub P15RX.

protan_tunnel_lining_typeiii.webp

Kontakt

Rune Andresen - Area Sales Manager T&M

Rune Andresen

Area Sales Manager T&M
Arndt Hedtkamp - Sales Manager <br> Western Europe Market

Arndt Hedtkamp

Sales Manager
Western Europe Market
Vanessa Dos Santos - Tunnel and Mining Manager

Vanessa Dos Santos

Tunnel and Mining Manager