Magnus Strømme forsvaret.jpg

Jakość na każdym kroku: jak Protan współpracuje z logistyką i łańcuchem wartości

Kiedy ludzie myślą o logistyce, często wyobrażają sobie transport, wysyłkę i magazynowanie towarów. W firmie Protan logistyka to coś więcej niż tylko transport produktów — to sposób systematycznego zarządzania całym łańcuchem wartości, aby zapewnić naszym klientom jakość i przewidywalność.

”Logistyka to współpraca wielu działów. Nasz cel jest zawsze ten sam: odpowiedni produkt, we właściwym czasie, we właściwym miejscu i za odpowiednią cenę” – mówi Magnus Strømme, Globalny Menedżer ds. Logistyki. Dołączył do Protan w styczniu 2025 roku, wnosząc bogate doświadczenie zdobyte w Norweskich Siłach Zbrojnych i Organizacji Logistyki Obronnej (FLO).

arrow_downward

Łańcuch wartości – coś więcej niż tylko przemieszczanie towarów

W Protan stosujemy holistyczne podejście do łańcucha wartości, gdzie każde ogniwo jest oceniane pod kątem wartości dodanej. Logistyka to nie tylko transport – to ścisła współpraca między działem zaopatrzenia, planowania produkcji, magazynowania, transportu i sprzedaży.

”Każdy proces musi generować wartość dodaną. Jeśli dany etap nie przynosi korzyści klientowi lub organizacji, wtedy ten proces musimy ocenić, jak można go ulepszyć lub uprościć. Aby w  ten sposób zapewnić jakość w całym łańcuchu dostaw” – wyjaśnia Magnus.

Magazynowanie zapewnia elastyczność i wiarygodność

Zarządzanie zapasami jest kluczowym elementem logistyki. Magazyn działa jak bufor, który zapewnia elastyczność i pozwala sprostać potrzebom klientów, jednocześnie unikając niepotrzebnego zamrożenia kapitału.

”Wiarygodność w łańcuchu dostaw jest kluczowa. Kiedy klient pyta, czy produkt jest dostępny, zarówno sprzedawca, jak i klient powinni być w stanie zaufać odpowiedzi. To zapewnia przewidywalność i umożliwia lepsze planowanie projektów” – mówi Magnus.

Niezawodność dostaw buduje jakość

Dla klientów jakość nie jest kwestią samego produktu — chodzi o cały proces dostawy: otrzymanie towaru na czas, w dobrym stanie, a także o informowanie ich o wszelkich zmianach.

„Wielu klientów starannie planuje sprzęt, personel i etapy pracy. Dlatego tak ważne jest, abyśmy dostarczali im dokładne informacje o terminach dostaw i wszelkich zmianach, aby mogli odpowiednio dostosować swoje plany” – podkreśla Magnus.

Współpraca pomiędzy działami

Logistyka to o wiele więcej niż tylko osoby zajmujące się fizycznym obrotem towarami. Zaopatrzenie, planowanie produkcji, transport, magazynowanie, sprzedaż i obsługa klienta ściśle ze sobą współpracują, aby zapewnić stabilny i wydajny łańcuch dostaw.

"Kiedy wszystkie poszczególne elementy systemu współdziałają ze sobą jak jeden organizm to przez takie działanie wzbudzmy zaufanie klientów. To kluczowy element zapewniania jakości” – podsumowuje Magnus.